Kjøpsbetingelser og informasjon
Her finner du den informasjonen du trenger for å handle på våre nettsider og vite hvordan alt fungerer med hensyn til bestilling, betaling, registrering, levering, garanti og angrerett.
PRISER
Alle priser er oppgitt i norske kroner inkl.
mva. Frakt kommer i tillegg til prisen. Les mer om dette under
avsnittet om frakt. Vi forbeholder oss retten til å endre prisene når
vi ønsker. I hovedsak vil dette gjelde tilbudsvarer.
LEVERING
Etter at vi har mottatt din bestilling vil vi pakke og sende vare(e) i løpet av 1–3 dager. Om
noen av varene ikke skulle være på lager, vil vi gi beskjed om dette.
Normal forsendelsestid er 2–5 dager til adresser i Norge. Leveranser
utenfor Norge må avtales spesifikt.
BETALING – Kort
Betaling med Visa eller MasterCard står valgt som standard betalingsmåte i nettbutikken. Ved kortbetaling reserveres beløpet til oss, men trekkes ikke før varene
sendes fra oss. Dette gjør at kunden slipper å betale for varer som
evt. ikke er blitt sendt. Ved betaling med kredittkort eller forskuddsbetaling belastes ingen
fakturagebyr. Vår betalingsløsning er testet og godkjent av BBS og er
dermed en sikker betalingsløsning som BBS garanterer for. Det tilkommer ikke noe ekstra gebyr for denne typen betaling/forsendelse. (Denne betalingsmåten er mulig for alle kunder)
BETALING – Postoppkrav
Betaling
med postoppkrav gjøres ved å krysse av for «Postoppkrav» under
«Betalingsmåte». Postens oppkravsgebyr (kr 63,-) blir da automatisk
lagt til i prisen. (Denne betalingsmåten er mulig for alle kunder).
BETALING – Faktura (gjelder kun offentlige institusjoner og større bedrifter)
Da man IKKE får valgt faktura som betalingsmåte i vår nettbutikk, henvises disse kundene til å ringe oss eller sende oss en e-post.
ORDRENS GYLDIGHET
En ordre er gyldig når ordrebekrefelse er
mottatt. Ordrebekreftelse gis per e-post. Ved innlegging av en ordre er
det implisitt gitt at kunden godtar å følge våre kjøpsbetingelser. En
ordre/bestilling er gyldig inntil varen er avbestilt eller vi skriftlig
eller pr. e-post kansellerer ordren.
FRAKT
Vi sender alltid våre varer med Posten hvis ikke annet er avtalt. Kunden velger fraktalternativ:
• Servicepakke (pakken hentes på ditt lokale postkontor/post-i-butikk)
• Bedriftspakke (utkjøring, men kun til bedriftsadresser)
• Ekspress - Over natten (utkjøring både til privat- og bedriftsadresser)
Med pakkepost er pakken søkbar
og vi er ansvarlig for forsendelsen.
ANGRERETT OG REKLAMASJON
Private
som kjøper en vare på internett har 14 dagers angrefrist i henhold til
norsk lov. I alle forsendelser fra oss til privatpersoner vil det følge med et angrerettskjema. Varen skal da returneres i ubrukt tilstand, i original
emballasje og uskadet. Husk at vi skal kunne selge den returnerte varen din som ny. Transportkostnadene tilfaller kunden ved retur (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). NB! Varer som returneres til oss i postoppkrav eller "mottaker betaler frakt" vil ikke bli hentet. Returen
må skje rekommandert eller i registrert postpakke, gjerne Norgespakke. Angreskjema skal alltid fylles ut. Reklamasjonsrett etter kjøpslovens bestemmelser.
UAVHENTEDE LEVERANSER
Uavhentede varer som kommer i retur til oss vil bli
oppbevart hos oss i påvente av at kunden tar kontakt. Deretter vil vi
avtale med kunden hva vi skal gjøre for at han/hun skal få varen sin.
Alle ekstra kostnader ved uavhentede pakker belastes kunden.
GARANTI
Fabrikksgarantien på kikkerter og teleskop kan vare helt opp til 30 år, avhengig av merke og modell (se produktinformasjonen under hvert enkelt produkt). På generelt grunnlag dekker ikke garantien feil som skyldes uforsvarlig eller utilsiktet bruk, ytre skader eller
mangelfullt vedlikehold. Ved garantireklamasjon må
produktet returneres til oss hvis ikke annet er avtalt.
Produksjons-/serienummer på kikkerter kjøpt hos oss inngår i et dataregister som sikrer våre kunder den beste service ved evntuelle reklamasjoner og reparasjoner.
Eksterne lenker:
• Forbrukerkjøpsloven
• Kjøpsloven
• Angrerettloven
• Ehandelsloven